50 vam je godina? Odlično! Ušli ste u najbolju fazu života

50 vam je godina? Odlično! Ušli ste u najbolju fazu života

Priznajte! Kad ste bili mladi, 50 godina vam se činilo staro kao Biblija.
Niste mogli ni zamisliti da ćete i vi jednom biti tako stari. Ali godine idu… I evo vas. Najčudnije je što sada gledate oko sebe i uviđate da stvari i nisu tako loše, piše u Huffington Postu Laurie Stone. Zapravo, zbog ovih je 7 razloga jako dobro imati 50…
Slobodni ste
Naklonite se. Negdje u ovom peridou vaša su djeca vjerojatno završila srednju školu, možda čak i fakultet. Možda su se već i odselili. A možda su još uvijek kod kuće. No i ako žive s vama pod istim krovom, stvari su se promijenile. Oni su sad odrasli. Domaća zadaća? Lektira? To je sve sada prošlost i pogodite šta? Vi ste takođe uspješno maturirali i sad ste u novom periodu svoga života.
Još ste mladi
Da, točno to. S 50 godina još ste mladi. Ako mi ne vjerujete, prošetajte malo kojim staračkim domom. A ono što je još bolje: još uvijek ste iznutra ista osoba koja ste uvijek bili. Ok, možda imate malo veću kilometražu ali i dalje volite sve one stvari koje ste voljeli prije, iste pjesme, iste filmove. Neke se stvari nikad ne mijenjaju. To dijete još je uvijek u vama.
Ali ipak – vrijeme ide
I to je dobro jer imanje roka drži vas usredotočenima. Dok sam ja bila mlada uvijek sam odgađala stvari poput istraživanja svijeta, odlaska na putovanje preko cijele države ili možda života u Njujorku. Vrijeme ispred mene protezalo se unedogled poput saharske pustinje. No tada je prošlo deset godine i Sahara se smanjila na veličinu moje lokalne plaže. I dok sam trepnula okom, još se smanjila na veličinu dječjeg pješčanika. Shvatila sam da ako ikad planiram vidjeti Južnu Ameriku ili naučiti kako napraviti čokoladni souffle ili napisati roman, moram se pokrenuti odmah!
Znate ko ste
U svojim dvadesetima bila sam dio korporativnog svijeta i uvijek se osjećala nedovoljno. Nikad nisam bila dobra u politici, tablicama ili u stolnom fudbalu. Zasuzile bi mi oči kad bi moji kolege u nestrpljenju preokretali svoje. Više od svega toga voljela sam ideje, riječi i osjećaje. Tek nakon nekoliko decenija shvatila sam da to sve nije bila moja greška. Jednostavno nisam pronašla svoje pleme. Ako ste mladi i još se tražite, ne brinite. Otkrićete ko ste. To će se najvjerojatnije dogoditi kroz niz pokušaja i grešaka, ali stići ćete do tamo.
Nalazite se u jako dobrom periodu
Sjećate li se kad ste tek postali roditelj i mijenjali već treću prljavu pelenu u samo dva sata i maštali da ležite negdje na plaži? Ili da odete sedam dana na kampiranje? Dobra vijest: to je sada puno lakše ostvariti. Upravo su pedesete najbolje vrijeme za to. Ima puno prijatelja koji su sada skloniji avanturama nego kad im je bilo dvadeset. Napokon imaju vrijeme i sredstava i vjerujte mi – ne namjeravaju to propustiti.
Jaki ste
Do sada vam se vjerovatno događalo da vas malo bacakaju uokolo. Ili možda puno. Puno puta ste se morali vratiti nazad u sedlo. A najbolje je to što sada znate da ste u stanju to učiniti. Do pedesete godine prošli ste puno ispita: emocionalnih, ličnih, bračnih, odgojnih, finansijskih, zdravstvenih… svakakvih. Imate puno stvari oko koji biste se mogli brinuti. No sad znate koje stvari zaslužuju vašu brigu a koje ne. Znate u šta valja ulagati energiju a u šta ne.
Slobodni ste da slijedite svoje snove
Znam mnogo ljudi koji su u kasnijim godinama u ruke uzeli olovku, gitaru, kist ili podlogu za jogu. Ko zna zašto? Možda se sad manje boje. Možda u ovim godinama imamo više toga za izraziti. Možda život, sa svim svojim radostima i tugama, produbljuje dušu. Ljudi koji su u korporativnom svijetu bili beskrupulozni, znaju kasnije otkriti i svoju mekšu stranu. U pedesetima po prvi puta imamo vrijeme i prostor za istraživanje naših skrivenih kvaliteta. A to može dovesti do otkrića kojih nismo bili svjesni.
Ušla sam u posljednju godinu svojih pedesetih i kad gledam unazad čini mi se da je to bilo sjajni, inspirativno i korisn decenija. Zahvalna sam. Moje pedesete su bile najbolji učitelj koje sam mogla imati.

0 komentari:

Objavi komentar